Poodle Forum banner

Are you open to non-traditional poodle clips?

41 - 60 of 66 Posts
Discussion starter · #41 ·
Het irriteert en verward me echter hoe emotioneel mensen worden over poedelkapsels en het komt heel vaak van mensen die geen poedels hebben!

Ik heb fokkers/trimmers/handlers online lastiggevallen gezien wanneer ze video's van zichzelf laten zien terwijl ze hun showpoedels trimmen. De poedel ligt letterlijk te slapen op de trimtafel, snurkt zelfs, terwijl de persoon het haar in model brengt en de opmerkingen zijn als 'dat is zo wreed!'

Eerlijk gezegd, en ik sluit mijn Evra hierbij in!, ik denk dat het trimmen van veel 'huishondenpoedels' en honden 'wreder' is, niet vanwege de stijl, maar omdat de honden niet getraind en ongevoelig gemaakt zijn voor het trimproces zoals de showhonden. De showhonden zijn super chill en ontspannen, terwijl mijn Evra er nog steeds van overtuigd is dat de tondeuse een beest is dat haar staart gaat opeten!
Dit stoort me ook. Ik zie die opmerkingen die wreedheid claimen en moet me er gewoon over verbazen, terwijl de showhonden vaak lijken te genieten van het proces.

Iets ongerelateerd maar met betrekking tot deze thread, er valt ook iets te zeggen voor een "traditionele" poedelkapsel met een schoon gezicht en gebeeldhouwd lichaam dat de prachtige structuur van de poedel laat zien, zoals al is gezegd. Het is zowel praktisch als esthetisch. Een "niet-traditionele" harige kapsel is schattig maar verbergt de conformatie waar een gerenommeerde fokker zo hard voor heeft gewerkt.

Leuk draadje en discussie! Ten eerste, iedereen die een onvriendelijke mening heeft over de coupe van MIJN hond, kan oprotten (jullie natuurlijk niet). Als thuistrimmer heb ik zoveel geëxperimenteerd! De vele gezichten van Louie! Mijn man neemt bijna afscheid van Louie elke keer als ik hem trim, want wie weet hoe hij er aan het einde uit zal zien. Al met al denk ik dat Louie het leuk vindt om getrimd te worden (of misschien vindt hij het fijn dat het voorbij is of misschien dat iedereen hem vertelt dat hij er goed uitziet). Momenteel, na een ietwat ongelukkige trimbeurt vanochtend, lijkt hij een beetje op een Saluki, hoewel ik hem de laatste tijd in een Jack Russell-coupe trim en echt, echt van die look op hem hou (omdat hij in hart en nieren een terriër is). Ik ben altijd erg streng voor mijn trims en iedereen zegt me dat hij er eigenlijk heel goed uitziet. Ik had hem vorige maand op een schnauzer laten lijken, maar die rommelige baard maakte me gek!

Discussion starter · #43 ·
Leuk draadje en discussie! Ten eerste, iedereen die een onvriendelijke mening heeft over de coupe van MIJN hond, kan oprotten (jullie natuurlijk niet). Als thuiskapper heb ik zoveel geëxperimenteerd! De vele gezichten van Louie! Mijn man neemt bijna afscheid van Louie elke keer als ik hem trim, want wie weet hoe hij er aan de andere kant uit zal zien. Al met al denk ik dat Louie het leuk vindt om getrimd te worden (of misschien vindt hij het leuk dat het voorbij is of misschien dat iedereen hem vertelt dat hij er goed uitziet). Momenteel, na een ietwat ongelukkige trimbeurt vanochtend, ziet hij er een beetje uit als een Saluki, hoewel ik hem de laatste tijd in een Jack Russell-coupe trim en echt, echt van die look op hem hou (omdat hij een terriër in hart en nieren is). Ik ben altijd erg streng voor mijn trims en iedereen vertelt me dat hij er eigenlijk heel goed uitziet. Ik had hem vorige maand op een Schnauzer laten lijken, maar die rommelige baard maakte me gek!
Bedankt voor je toevoeging aan het draadje Moni, wat geweldig dat je plezier hebt met experimenteren. Ik ook!

Voel je vrij om een foto van Louie te plaatsen, zou hem graag zien (hij ziet er schattig uit op je profielfoto :love:

Ik vind dit onderwerp interessant en heb als poedelfan gemerkt dat mensen (zowel poedeleigenaren als niet-poedeleigenaren) erg verdeeld kunnen zijn in hun meningen over poedelkapsels.

Dus ik dacht dat ik een poll zou maken om te zien hoeveel van jullie openstaan voor niet-traditionele poedelkapsels :)

Vanuit mijn standpunt hou ik van beide, variërend van een volledige Continental tot een harig-gezichtige shaggy clip. Er zijn maar een paar kapsels die ik niet leuk vind, anders hebben ze allemaal hun voordelen naar mijn mening.

Aan de ene kant laat een traditioneel poedelkapsel met lange topknot, staartpompon, schoon gezicht en voeten de schoonheid van de goed gefokte poedelstructuur zien en maakt geen geheim van het feit dat je onvoorwaardelijk een poedel hebt in een doodle-wereld. Voor degenen onder jullie die onwrikbare toewijding hebben aan deze kapsels, snap ik het helemaal (y)

Aan de andere kant denken de overgrote meerderheid van de niet-poedelmensen met wie ik spreek dat ze poedels niet leuk vinden vanwege de traditionele kapsels. Het kost veel graafwerk voordat ik me realiseer dat het gewoon de kapsel is die ze niet leuk vinden. Dus een (durf ik het te zeggen) "doodle-y" kapsel op een poedel is voor mij de meest illustratieve vorm van "waarom doodle als je poedel kunt hebben". Het lijkt erop dat meer mensen het ras waarderen. Dit is slechts mijn observatie. Sommige mensen willen misschien gewoon voorkomen dat het ras een massale rage wordt zoals de doodle, wat ik ook begrijp. Dat is misschien een heel ander onderwerp. Ik wil niet dat iedereen een poedel heeft, maar de publieke perceptie van het ras stoort me soms en ik vind het ook leuk om mensen te informeren over de stereotypen.

Als/wanneer ik ooit een poedel heb, zou ik het erg leuk vinden om beide kanten van het grooming-spectrum uit te proberen.

Professionele trimmer en creatieve liefhebber hier. Ik hou van de veelzijdigheid van een poedelvacht. Charlee is lang en kort geweest, wit en regenboog. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan schone voeten en gezicht. Deze look is een paar jaar oud en een van mijn favorieten.
jaren View attachment 491504
Wowza! Charlee ziet er prachtig uit! Zeker een blikvanger in die kleuren! Hoe lang duurde het kunstwerk en hoe hield de look zich toen ze uitgroeide?

Professionele trimmer en creatieve liefhebber hier. Ik hou van de veelzijdigheid van een poedelvacht. Charlee is lang en kort geweest, wit en regenboog. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan schone voeten en een schoon gezicht. Deze look is een paar jaar oud en een van mijn favorieten.
jaren View attachment 491504
Wow, hij ziet eruit als een regenboogzebra - een heel zeldzaam dier.

Wowza! Charlee ziet er prachtig uit! Zeker een blikvanger in die kleuren! Hoe lang duurde het kunstwerk en hoe bleef de look behouden toen ze uitgroeide?
Dit specifieke ontwerp was een teaminspanning. Ik deed de kop, armbanden en staart op een dag, kleur aangebracht en ongeveer 45 minuten. Bad & droog - 1 uur. Op dag twee hebben mijn dochters (3) de strepen aangebracht, dus ongeveer anderhalf uur in totaal. Het is semi-permanente, huisdiervriendelijke kleurstof die blijft zitten totdat het uitgroeit en wordt geknipt. Hier is een ander ontwerp dat met airbrush is gedaan, het is na 2-3 wasbeurten volledig verdwenen.
Image

Ok Ik heb wat foto's van Louie van het forum opgezocht en hij stelt niet teleur! Erg mooi.

Leuk om ook een Oostenrijkse collega hier te zien :)
Hallöchen - zo leuk om een Oostenrijkse collega te vinden - we zijn schaars! Ik zal proberen wat looks toe te voegen - het is soms moeilijk te geloven dat hij dezelfde hond is. Combineer wilde en onbeschaamde optimisme met onvoldoende vaardigheid en een onverschillige houding = volledig chaotische resultaten. Gelukkig is Louie een goed gefokte Poedel met een goede structuur en een goede sport, die getraind is om het verzorgen te accepteren voor wat het is. En tenslotte, en dat is het belangrijkste aspect - het is maar haar en het groeit terug.

Attachments

Ik werd een vreselijke hondenbezitter genoemd in een Facebook-groep voor poedels vanwege deze clip.

2021-9-24 Simon DSC_4587 door Rosemary Elwell, op Flickr

Volgens die persoon zouden poedels fluffy moeten zijn, en hoe durf ik hem zo te knippen. Ik moest ze blokkeren, ze waren er zo overstuur over. 🤷‍♀️

Waarschijnlijk is mijn favoriete clip de Royal Dutch. Het is tegenwoordig vrij "ouderwets", maar ik ben er dol op. De eerste poedel die ik me herinner, was een parti-kleurige mini in een gewone Dutch clip.

2022-2-23 Simon's 1e verjaardag DSC_9821 door Rosemary Elwell, op Flickr

Hij zit momenteel weer in een Scruff Puppy bikini clip. Yay vachtwisseling en vervelend onkruid. :/ Ik hou echt niet van een fuzzy, bushy gezicht. Geef me elke dag van de week een schone snuit.
Ik hou van de rockster-look van de eerste foto!

Mijn man is dol op het harige gezicht, maar ik wil niet dat mijn baby verward wordt met een doodle. Ik had JAREN geleden een standaard, maar ik heb haar net geschoren. Ik had geen idee van de mooie knipsels! Ik wil zoiets als een "aangepaste" Miami-clip doen, denk ik? Lang bovenop en oren, PROBEER "armbanden" en een "pom"-staart te doen? Ik gebruik misschien niet de juiste bewoording, maar ik wil een Wahl Bravura kopen, het heeft geweldige recensies en de meeste "messen" die ik nodig heb, zitten er al op. De goedkoopste die ik heb gezien is Yahoo $179,99? Is er een "geheime" verzorgingsplaats LOL waar dingen goedkoper zijn? Oh, ik heb ook 3 shihtzus, en ik denk ook dat de bravura prima voor ze zou zijn, maar ik heb minder krachtige tondeuses die werken.

Ik vond het gewoon heel raar hoe overstuur ze erover was. En ze bleef er maar over doorzeuren, dus ik dacht alleen maar: "Whatever, bye", en blokkeerde haar.

Iemand anders viel me onlangs aan omdat ik zei dat ik een #10 mesje gebruikte om het Miami-patroon te maken. Ze wilde weten waar ter wereld ik ooit had gehoord dat het oké was om zo'n dicht mesje op zijn lichaam te gebruiken. Om de een of andere reden heeft ze nooit gereageerd op mijn opmerking, wat deze foto van deze pagina uit het boek van Shirlee Kalstone was.

View attachment 491280
Ik vraag me af of dat een eerdere of latere editie is, want de mijne zegt "#8 1/2, #9, of #10 mesje" voor de Summer Miami.

Gemarkeerd voor onze trimmer omdat het een favoriet van mij is. :)

Image

Ik vraag me af of dat een eerdere of latere editie is, want de mijne zegt "#8 1/2, #9, of #10 blade" voor de zomer in Miami.

Gemarkeerd voor onze trimmer omdat het een favoriet van mij is. :)

View attachment 492554
Ik weet niet zeker of het een "geaccepteerde" knipbeurt is? Ik vroeg het aan een dame die de eerste had die ik ermee zag, en ze verzorgde haar zelf. Ze zei: "Het is meer een "gemodificeerde" Miami-knipbeurt". Als ik kan uitzoeken hoe ik foto's kan toevoegen, zal ik er een paar vinden. Het ziet eruit als hierboven, maar de bovenkant en oren zijn LANG. Ik moet het avondeten gaan klaarmaken, maar ben zo terug. Ik heb een video van haar en ik zweer het, ze ziet eruit als een model in een fotoshoot! LOL. DAT had me meteen te pakken! LOL OH! Het is gelukt! Degene die blauw zegt, was de eerste die ik zag, maar het lijkt er niet op dat haar borst is geknipt? Dat wil ik absoluut doen, maar je moet deze video zien! Ik probeer mijn kleuren te leren. Mijn baby is een Parti, maar ik begrijp nog steeds niet hoe ik naar een zwarte puppy kan kijken en kan weten of hij zilver of blauw is? De eerste en laatste zijn meer wat ik wil. Misschien worden deze knipbeurten anders genoemd? Zou je het erg vinden om je trimmer te vragen naar de beste plek om een Wahl bravura te krijgen?
Image

Image

Image

Ik vraag me af of dat een eerdere of latere editie is, want de mijne zegt "#8 1/2, #9, of #10 blade" voor de zomer in Miami.

Starred voor onze trimmer omdat het een favoriet van mij is. :)

View attachment 492554
Ik denk dat je de nieuwste versie hebt, de internationale versie? Zowel de eerste (blauwe cover) als de tweede (rode cover) editie zeggen alleen #10.

Dit komt uit de tweede (rode omslag) editie.

Ik vond het gewoon heel raar hoe overstuur ze erover was. En ze bleef er maar over doorzeuren, dus ik dacht alleen maar "Whatever, bye", en blokkeerde haar.

Iemand anders viel me onlangs aan omdat ik zei dat ik een #10 mesje gebruikte om het Miami-patroon te maken. Ze wilde weten waar ter wereld ik ooit had gehoord dat het oké was om zo'n nauw mesje op zijn lichaam te gebruiken. Om de een of andere reden heeft ze nooit gereageerd op mijn opmerking, wat deze foto van deze pagina uit het boek van Shirlee Kalstone was.

View attachment 491280
Deze komt uit de nieuwste (internationale) editie.

Ik vraag me af of dat een eerdere of latere editie is, want de mijne zegt "#8 1/2, #9, of #10 mesje" voor de Summer Miami.

Gemarkeerd voor onze trimmer omdat het mijn favoriet is. :)

View attachment 492554
Dit is de eerste (blauwe omslag) editie aan de linkerkant en de nieuwste (internationale) editie aan de rechterkant. Merk op hoe ik de instructies om de topknot te scharen en de oren te kwasten achteloos negeer. :)

Image

De Wahl Bravura kost overal $179. Het was $160 toen ik er ongeveer een jaar geleden een kocht. Inflatie. Als je er een wilt, zul je hem waarschijnlijk niet goedkoper vinden, tenzij je er een tweedehands vindt.

Ik denk dat als de meeste mensen "niet-traditioneel" zeggen, ze zonder geschoren gezichten bedoelen. Maar ik zou ook zeggen dat ponyclips en all-over clips niet-traditioneel zijn. Ik denk dat mensen die betrokken zijn bij het ras een afkeer hebben van pluizige gezichten omdat ze de structuur van het gezicht van de hond bedekken die fokkers zo belangrijk vinden. Maar ik denk dat de meeste het prima vinden als hun puppykopers elke stijl kiezen, zolang ze deze maar goed onderhouden.

Ik heb in zeldzame gevallen die rare mensen gezien die geloven dat poedels lang en pluizig moeten zijn. Maar ik denk dat dat obscure dierenmensen zijn en geen trimmers of fokkers!

Persoonlijk heb ik een enorme afkeer van smerigheid op het gezicht van een hond, zoals ophoping van oogvuil of natte baarden. De meeste honden met pluizige gezichten lijken hier problemen mee te hebben. Maar zeker niet allemaal als de eigenaar de reiniging van het gezicht goed bijhoudt. Ik heb Misha's gezicht een keer laten uitgroeien en ik heb de verandering een tijdje leuk gevonden, maar na een tijdje had ik het gevoel dat ik geen goede band meer met hem kon opbouwen zonder zijn gezichtsuitdrukkingen te zien.

Ik denk dat veel mensen naar de geschoren gezicht/voeten poedelsnitten kijken en denken dat ze frou frou zijn. Voor mij is het tegenovergestelde waar. Een geschoren gezicht is altijd droog en schoon en de ogen zijn gemakkelijk schoon te houden. Geschoren voeten slepen geen modder mee en er komen geen pijnlijke klitten tussen de tenen. Ik heb het gevoel dat het geschoren gezicht/de geschoren voeten zich hebben ontwikkeld als een praktische methode om deze honden schoon te houden.

Hier zijn foto's van Misha in verschillende stijlen.
Ik ben dol op de foto's. Gewoonweg prachtig. Poedels zijn mooi met en zonder al het pluis.

Ik denk erover om Remy helemaal te scheren voor de zomer, dus ik bekeek de twee foto's van Misha die helemaal geschoren is. Remy heeft echt last van de hitte. Wat moet ik mijn trimmer vertellen? Gewoon alles scheren? Zo ziet Remy er nu uit. Niet traditioneel, maar zo schattig. Ik ben dol op de kleine kraag op zijn rug.

Image

41 - 60 of 66 Posts