Poodle Forum banner

1 - 20 of 26 Posts

·
Registered
Joined
·
1,546 Posts
This really makes me sick...
...comparing living things to inanimate objects, making them nothing more than a toy
 

·
Registered
Joined
·
1,972 Posts
Those kind of breeders are sickening but again, their buyers are dumb. The $15,000 yorkie seriously looks like he has a some sort of dwarfism, look how short his legs are compared to the rest and his head looks too big as well. (I would be concerned about hydrocephalus) Who knows how long that baby will live and what quality of life he will have. If someone would rather pay $15,000 for a sickly looking, tiny dog, as opposed to $2-3k to a breeder that cares about health and conformation, what do you do? People's priorities are screwed up. I also had to laugh at the puppy at the bottom. "16oz"? Yep that would be exactly 1 pound, but of course to the people who would buy from that site, a pound sounds bigger that 16oz.
 

·
Registered
Joined
·
3,307 Posts
LOL, i noticed that too Harely. I also noticed one of the puppies weighed at 22oz... why not just put 1lb 6oz?? Makes it sound a lot bigger that way I suppose.

I did note though that this is not one breeder, it's a shop that happens to sell puppies from several different people who supply them.

The biggest question I would have is WHY are people even looking for tea cup r tiny toy or whatever thy called them Frenchies? Frenchies aren't even a toy breed, they are in non sporting and not supposed to be tiny. That just struck me as very very weird.
 

·
Registered
Joined
·
165 Posts
Discussion Starter #5
LOL, i noticed that too Harely. I also noticed one of the puppies weighed at 22oz... why not just put 1lb 6oz?? Makes it sound a lot bigger that way I suppose.

I did note though that this is not one breeder, it's a shop that happens to sell puppies from several different people who supply them.

The biggest question I would have is WHY are people even looking for tea cup r tiny toy or whatever thy called them Frenchies? Frenchies aren't even a toy breed, they are in non sporting and not supposed to be tiny. That just struck me as very very weird.

Yea, I noticed it was a pet shop, too. But still....either way the pet shop is irresponsible AND the breeder is irresponsible. It makes me so mad that people would fall for that kind of BS! Terrible gimmicks, unhealthy puppies, and emptying out unknowledgeable potential dog owners' pockets....but then again..shame on them for not doing better research if they bought from this place!

Side note: How much do you think BYB's are justified in charging for their pups? My friend's friend sells Yorkie pups for $1400...and I'm pretty sure they don't show/health test/no shots or anything. I thought this was ridiculous, and they offered to sell a Yorkie to my friend for $700...which I still think is ridiculous for a BYB pup. I could be wrong, but what do you guys think is reasonable for a BYB pup?
 

·
Registered
Joined
·
708 Posts
That is ridiculous! My guess is that there really isn't a 15,000 pup but they use that as a sell tactic so the other pups don't look that expensive. I don't know?
 

·
Registered
Joined
·
681 Posts
I dunno, I've seen some ridiculous prices for puppies out here in Hawaii. $5000 for a "rare 13 inch miniature beagle". REALLY? I didn't realize that the 13 inch was rare OR a miniature beagle. I thought it was one of the standard heights in Beagles.
 

·
Registered
Joined
·
5,532 Posts
OMG! What everyone else said!! Can't help but wonder if that was a typo....there I go again, giving the benefit of the doubt.
 

·
Registered
Joined
·
708 Posts
I dunno, I've seen some ridiculous prices for puppies out here in Hawaii. $5000 for a "rare 13 inch miniature beagle". REALLY? I didn't realize that the 13 inch was rare OR a miniature beagle. I thought it was one of the standard heights in Beagles.
Oh I know. $399 for a Chihuahua mix is nothing here.
 

·
Registered
Joined
·
1,972 Posts
As for the BYB Yorkie, w/ no titles or health clearances behind it, I think slightly more than a rescue would cost is fair, provided you get AKC papers. W/o AKC papers, there's not proof the dog is even purebred, so it's really no different than getting a small mixed breed from a shelter or rescue. And w/ the rescue, you get a full shots and spay/neuter, plus you aren't supporting irresponsible breeding. Prices range by area, but I'd honestly just save a bit more and go for the responsible breeder. You have a much better idea of what you're getting when it comes to health and looks. You can get a Yorkie from tested and titled parents here in TX for $1400. I know one breeder who charges quite a bit less, infact. JMO
 

·
Registered
Joined
·
1,293 Posts
I can't even believe it....wow.
Just...wow.

*shakes head*

Did you see the leads and junk she was selling as well?
And the prices?

Then again if you're paying 15k for a yorkie, what's 200 for a collar? FFS.

*mutters something about liver shunts*
 

·
Registered
Joined
·
3,307 Posts
I think I'm most shocked by the tiny Frenchies and Cavs. What's next? Teacup Great Danes???
you're gonna die but YES! I have met a mini great dane, she was also deaf, mostly white with some black spots, I forget the name of that color/pattern just now. It's on the tip of my tounge lol. She came through one of my training classes three years ago I believe, could be four now. Sweet dog, definitly not a mix 100% minature great dane....
 

·
Registered
Joined
·
1,972 Posts
There are people breeding mini boxers (boston mixes), mini Rottweilers (UGLY pug mixes, that look absolutely nothing like Rottweilers, have no Rottweiler blood and many aren't even blk & tan), and mini Dalmations.
 

·
Registered
Joined
·
3,307 Posts
LoL, why do they call them mini boxers or rotties if they aren't ?? Or is it a boxer boston mix that makes the mini boxer? Wonder how they get a min dal? I love dalmations but hubby won't let me have one. To hyper for him. ROFL and a young spoo is just sooooooo laid back right ROFL. As she chases the cat (right this second)
 

·
Registered
Joined
·
1,398 Posts
Guys, don't make fun... I totally just spent my life's savings buying a whole herd of 3 inch tall yorkies! Now I need to go purse shopping to find the biggest, most trendy purse to carry them all in! YAY!

They're all gonna be named afte nuts... Macadamia nut, Peanut, Cashew Nut, Pecan Nut, Almond Nut... (Best In Show? Anybody? :D)
 

·
Registered
Joined
·
1,972 Posts
LoL, why do they call them mini boxers or rotties if they aren't ?? Or is it a boxer boston mix that makes the mini boxer? Wonder how they get a min dal? I love dalmations but hubby won't let me have one. To hyper for him. ROFL and a young spoo is just sooooooo laid back right ROFL. As she chases the cat (right this second)
I think some "mini Boxers" may have Boxer in them somewhere, but the Rotties don't at all. The Dals are part Beagle, but I don't know what else, they aren't pretty though. I like real Dals too, I used to sit for a older, deaf one and he was very endearing. Not overly affectionate, but he just a had presence about him.
 
1 - 20 of 26 Posts
Top