Poodle Forum banner

Op zoek naar meningen over fokkers

12 reading
576 views 12 replies 7 participants last post by  RylieJames  
#1 ·
Ik overweeg de Standaard Poedel als mijn volgende diensthond. Ik heb onderzoek gedaan en wil graag meningen krijgen over de fokkers waarop ik me heb beperkt. Alle informatie hierover zou gewaardeerd worden: Kvali Standard Poodles, Piccolo, Finn and Friends en Wool n Wind.
Als je hebt gehoord van Above the Standard training en hun poedels, zou ik dat vooral graag willen horen. Ik kan er niet veel over vinden, maar ze werden me door iemand aanbevolen.
Zoals ik al zei, alle informatie zou gewaardeerd worden. Ik heb geen haast en wil er gewoon zeker van zijn dat ik de juiste weg insla. Bedankt voor uw tijd

#2 ·
Waar bent u op zoek om te kopen? Er is nogal wat geografische spreiding op uw lijst. Kvali, Piccolo en Wool n Wind zijn allemaal gerenommeerde programma's. Ik ben persoonlijk niet bekend met Above the Standard (niet te verwarren met Above Standards), maar ze hebben nogal wat honden met gezondheidsonderzoeken vermeld op OFA.org. Aangezien u wilt dat uw hond een lange carrière heeft, is het een goed teken dat ze deze evaluaties uitvoeren.

Tenslotte, tenzij u een achtergrond in hondentraining hebt, zou ik beginnen met het vinden van een trainer en met hen samen te werken terwijl u uw beslissing neemt. Honden uit elk trainingsprogramma voor hulphonden hebben een hoge uitval, en jonge poedels kunnen een handvol zijn.

#6 ·
Waar bent u op zoek om te kopen? Er is nogal wat geografische spreiding op uw lijst. Kvali, Piccolo en Wool n Wind zijn allemaal gerenommeerde programma's. Ik ben persoonlijk niet bekend met Above the Standard (niet te verwarren met Above Standards), maar ze hebben nogal wat honden met gezondheidsscreenings vermeld op OFA.org. Aangezien u wilt dat uw hond een lange carrière heeft, is het een goed teken dat ze deze evaluaties uitvoeren.

Tenslotte, tenzij u een achtergrond in hondentraining heeft, zou ik beginnen met het vinden van een trainer en met hen samen te werken terwijl u uw beslissing neemt. Honden uit elk trainingsprogramma voor diensthonden hebben een hoge uitval, en jonge poedels kunnen een handvol zijn.
Ik sta open voor reizen als dat betekent dat ik de juiste fokker kan vinden. Wat betreft poedels die een handvol kunnen zijn, ik heb ervaring met het bezitten van honden met een hoge drive.
Ik heb een trainer die me helpt met het planningsproces, en ik ben me bewust van de uitval, vooral bij zelf getrainde honden. Ik wil alleen de fokkers beperken, zodat ik misschien meer informatie kan gaan vragen.
Dank u voor uw antwoord

#3 ·
Elroy komt van Wool 'N Winds. Zij (Donna) fokt op temperament en plaatst zeker enkele van haar poedels bij mensen die hulphonden nodig hebben. Ze doet de training niet (voor zover ik weet), maar ze produceert zeker honden met een goed temperament. Al haar eigen honden (allemaal teven, allemaal kampioenen en allemaal met pensioen van de fokkerij) zijn therapiehonden en verrichten regelmatig therapiediensten. Ik zou Wool 'N Winds zeker aanbevelen. Ik ben niet bekend met de anderen.