Poodle Forum banner

moeilijke poedel eet niet

1 reading
36K views 16 replies 10 participants last post by  Rose n Poos  
#1 ·
Hallo,
Ik heb een jaar oude dwergpoedel die weigert te eten. Hij eet geen nat of droog hondenvoer, alleen gekookte kip en zelfs als ik het door zijn brokken doe, weigert hij het dan te eten. Hij is erg mager en ik raak erg gefrustreerd door het feit dat hij niet eet. Als iemand me advies kan geven, zou ik dat zeer op prijs stellen!

Bedankt Emma x

#2 ·
Is hij nieuw voor jou? Sommige honden zijn kieskeurige eters, maar als ze niet ziek zijn, zullen ze hongerig genoeg worden om te eten. Ik zou overleggen met je dierenarts en hem vitamines geven, maar als de dierenarts het goedkeurt, zou ik hem gewoon afwachten. Bied het eten aan en geef hem verder niets, en ik garandeer dat hij niet zal verhongeren. Hij zal besluiten het te eten.

#3 ·
Weigeren te eten kan kieskeurigheid zijn - wachten op iets beters - maar het kan ook een teken zijn dat er iets in het voedsel zit dat de hond niet kan verdragen. Als eten hem ziek maakt of buikpijn geeft, is het begrijpelijk dat hij terughoudend is om meer te eten dan het minimum dat nodig is om lichaam en ziel bij elkaar te houden.

Eet hij ander "menselijk" voedsel - gehakt, roerei, sardines, enz.? Zelf koken (of rauw voeren) is niet duurder dan hoogwaardige brokken en kost niet veel tijd. Maar als u hem zelfgemaakt voedsel geeft, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat het aan al zijn voedingsbehoeften voldoet, vooral voor calcium, eiwitten en vet. Uitstekende informatie over de verschillende diëten voor honden hier: DogAware.com: Diet Options for Dogs

#4 ·
Ik zou hem naar de dierenarts brengen om allergieën of ziekte uit te sluiten, en als dat allemaal in orde is, zou ik zeggen dat je een kieskeurige eter hebt.

Allereerst: stop met hem gekookte kip te geven. Je hebt hem geleerd te geloven dat als hij het lang genoeg volhoudt, mama zal toegeven en hem iets beters zal geven. Dus stop... bied hem 's ochtends 15 minuten lang zijn brokjes of natvoer aan en haal het dan weg. Geef hem verder niets tot het avondeten, geen snoepjes of kip of iets anders. Herhaal dit bij het avondeten. Honden kunnen een paar dagen zonder eten, maak je geen zorgen, hij zal zichzelf niet uithongeren! Alleen een zieke hond zal blijven weigeren te eten. Ik durf te wedden dat hij na een dag of twee toegeeft.

Zorg ervoor dat je hem hoogwaardig voer geeft, sommige honden weigeren het minderwaardige spul te eten en dat is om een goede reden! Ze weten dat het niet goed is voor hun lichaam.

#5 ·
Geef hem in de eerste plaats geen gekookte kip meer. Je hebt hem getraind om te geloven dat als hij het lang genoeg volhoudt, mama zal toegeven en hem iets beters zal geven. Dus stop.... Bied hem 's ochtends 15 minuten lang zijn brokjes of natvoer aan en haal het dan weg. Geef hem niets anders tot het avondeten, geen traktaties of kip of wat dan ook. Herhaal dit tijdens het avondeten. Honden kunnen een paar dagen zonder eten, maak je geen zorgen, hij zal zichzelf niet uithongeren! Alleen een zieke hond zal blijven weigeren te eten. Ik durf te wedden dat hij na een dag of twee toegeeft.
Harry had het potentieel om een moeilijke eter te zijn. Ik moest de 15 minuten truc een paar keer gebruiken. Was heel streng, geen traktaties overdag. Geen voedselalternatieven. Hij leerde al snel dat eten 15 minuten beschikbaar is of niets!

Verzonden vanaf Petguide.com Free App

#10 ·
Mijn SPOO is rood en mijn man ontdekte dat honden met rood haar vaak een glutenallergie hebben. Dus geven we haar glutenvrije Blue Buffalo. Ik zou uitzoeken of uw hond misschien een intolerantie heeft. Zo niet, dan zou ik het voer ook maar voor een bepaalde tijd proberen. Uw hond eet misschien eerst niet, maar uiteindelijk wel. Als u echter bereid bent en uw hond rauwvoer lekker vindt, heb ik er zulke geweldige dingen over gehoord. Ik woon in een klein appartement en wil pas met rauw voeren beginnen als ik er meer ruimte voor heb.

#11 ·
Ik heb hem sinds hij 10 weken oud was en hij is altijd al kieskeurig geweest. Mijn andere poedel eet perfect, ik begrijp het gewoon niet. Vroeger gaf ik hem James wellbeloved, maar toen weigerde hij, dus stapte ik over op royal canin en probeerde toen het BARF-rauwe dieet, dat vond hij ook niet lekker. Toen besloot ik Lilly's kitchen kookboek te kopen, maar hij at dat een of twee keer, maar weigerde toen, maar hij weigert soms een week tot anderhalve week te eten als ik het hele 'dit is alles wat je krijgt of niets' doe. Ik ben naar de dierenarts geweest en blijkbaar is hij in orde :) maar het is zo frustrerend omdat hij afvalt (niet snel).

#12 ·
Het klinkt inderdaad ongebruikelijk. Ik denk dat ik een eliminatiedieet ga proberen en kijken of er een probleem is met specifieke eiwit- en koolhydraatbronnen. Zit je in het VK? Zo ja, dan is DAF een goede bron van goedkope vleesmixen met één eiwit.

#14 ·
Ja, ik woon in het VK :) dus geef je DAF puur of meng je het ergens doorheen? En ik denk niet dat het een dominantieprobleem zou zijn, want hij is degene die mijn jongere pup momenteel domineert :p Ik ben vandaag ook naar de dierenarts geweest en ze zei dat ik hem Royal Canin moest geven, wat ik doe, en toen zei ze gewoon dat ik hem moest geven wat hij wil, maar ik geef hem liever hondenbrokken en krijg al zijn evenwichtige voeding.

#16 ·
Hoi,
Ik heb een jaar oude dwergpoedel die weigert te eten. Hij wil geen nat of droog hondenvoer eten, alleen gekookte kip en zelfs als ik het door zijn brokken doe, weigert hij het dan te eten. Hij is erg mager en ik raak zo gefrustreerd door zijn niet eten. Als iemand me advies kan geven, zou ik dat zeer op prijs stellen!

Bedankt Emma x
Hoi Emma, ik weet niet zeker of je er nog bent. Hoe is het met je hond gegaan? Ik heb een mini-poedel van 6 maanden oud die precies hetzelfde is en het is erg stressvol :(

#17 ·
Hoi Emma, ik weet niet zeker of je er nog bent. Hoe is het met je hond gegaan? Ik heb een mini-poedel van 6 maanden oud die precies hetzelfde is en het is erg stressvol :(
Welkom bij PF 🐩

Helaas is de OP niet meer terug geweest sinds 2013. Gelukkig hebben velen van ons ervaring met pups en oudere honden die terughoudend of kieskeurig zijn met eten.

Voor een betere zichtbaarheid dan een 13 jaar oude slapende thread, start je eigen thread in dit forum of in Talk, Health, misschien Food. De locatie hangt af van of je voornamelijk op zoek bent naar geruststelling, info over voeding, of als je mini gezondheidsproblemen heeft.

Ik hoop je snel in je eigen thread te zien!