Afhankelijk van Dubs gevoelens over het onderwerp, heb ik een goedkope spuitfles die een behoorlijk fijne nevel kan maken, en ik besproei Aoife ermee als ze te droog is en het heet is, zo'n beetje. Borst/buik/onderkant is het beste om af te koelen, en dan overal waar zijn vacht kort is. Dit werkt minder goed als het vochtig is, maar zolang het water koud is, heeft het enig voordeel. Een duik in het bad werkt nog beter, als de hond het niet erg vindt en je koud water nog steeds behoorlijk koel is.
IJsverpakkingen kunnen een optie zijn als Dubs ze tolereert - als het hier echt heet is, kun je soms de mensen en de honden een paar minuten lang met ijsverpakkingen bedekt vinden, dan worden ze terug in de vriezer gedaan om het later opnieuw te proberen.
Doe zeker 's nachts ramen open en sluit ze 's ochtends als eerste als je kunt, hoewel ik merk dat dat de eerste dag of twee van een hittegolf beter werkt, en daarna lijkt het gebouw op te warmen en warmer te blijven.
Voor activiteit/beweging ben ik ook voor waterspelletjes! Haal de tuinslang, de sproeiers, het kinderbadje, zoiets, en heb daar wat plezier mee. Het voorkomt dat ze gek worden, maar moedigt ze niet aan om zo oververhit te raken als wandelen of spelen zonder water dat misschien wel doet.
De auto (altijd met jou erin, voor de veiligheid) is in sommige gevallen een goede optie, en veel rustiger dan al die verschillende winkels die je noemde. Het is niet het beste voor het milieu of je benzine rekening, dus ik zou het alleen in dringende omstandigheden doen, maar ik heb zeker met mijn honden in mijn (draaiende) auto met de airconditioning aan gezeten terwijl ik een boek las of iets at.
Ik heb nog nooit ergens met een airconditioner geleefd - het weer waar ik momenteel woon (en ben opgegroeid) vereist het meestal niet, maar elk jaar hebben we een paar dagen boven de 35 graden en niemand heeft airconditioning, dus we hebben trucjes voor die dagen. Toen ik op de universiteit zat, woonde ik waar het elke dag van mei tot oktober boven de 32 graden was en ongeveer de helft van de tijd boven de 38 graden. We hadden toen ook geen airconditioning - natuurlijk waren Casey en ik toen allebei veel jonger, maar we hebben het gered!